pondelok 16. novembra 2015

Sezóna 2015, 1. časť: Jarná klasika

Koniec roka sa tradične spája s bilancovaním, tak reku aj ja niečo pripravím. 

A skutočne, mám takú rekapitulačnú fotku, ktorá by mala zhrnúť všetky zážitky z tohtoročnej nabitej cyklo-turistickej sezóny. Hľadím na ňu už asi tri minúty a je mi jasné, že jednou fotkou to tento rok okabátiť nepôjde. Chcelo by k tomu aj nejaký príbeh napísať. Taký malý, stručný prehľad toho čo sme (áno SME, pretože tento rok som už nebol vlk samotár, ale jazdil som často vo svorke) najazdili, kam až sme sa vydriapali a čo všetko sme na vlastné oči videli. Lenže kde začať, ako to sumárne dať dohromady aby to nenudilo príliš, nebol v tom guľáš a aby to dávalo nejaký zmysel? Najlepšie bude poukladať ten vagón zážitkov na časovej osi pekne mesiac po mesiaci.


Najskôr už spomínaná fotka - vlastne taká pohľadnica:


JANUÁR & FEBRUÁR

V zime bicykel visí na klinci a tak je čas nechať vŕzgať sneh pod nohami a je to fakt dobrý zvuk!

Každý deň prechádzka s Caesarom, či je leto či je zima. 
S týmto štvornohým borcom sme za takmer 12 rokov 
nachodili šialené kilometre.
osada u Griečov (Zákopčie)
Milošovský rybník a hrebeň Veľkého Polomu
Beskydsko - javornícka magistrála a Zákopčie u Komáka 
Toľko k zimným mesiacom. Nebolo toho veľa, ale malo to svoju krásnu zimnú atmosféru a stálo to za to, hoci zo Zákopčia som si aj poriadne prechladnutie priniesol :)

MAREC

Počítadlo kilometrov sezóny 2015 sa začalo točiť 15. marca prepravou bicykla z Čadce na Milošovú. Prvé výjazdy sú vždy také krátke kondičné. Každý rok po dlhej zimnej prestávke začínam akoby od nuly, výkonnosť minulej sezóny je už len hmlistou spomienkou. Jazdím na Megoňky, do Mostov u Jablunkova, po Zákopčí a podobne. Zatiaľ nie je čo fotiť, všetky tieto lokality som už nafotil v minulých rokoch, ale jedna typická fotka pre toto obdobie sa predsa len našla. 
Kamenné gule na Megoňkách
Najazdené v marci: 143,9 km

APRÍL

Mesiac v ktorom už má človek čo to najazdené a aj počasie už dovoľuje šliapať na kopce, kde sneh dáva posledné zbohom. Apríl 2015 priniesol jednu významnú kúpu, ktorá ovplyvnila kompletne celú sezónu a umožnila mi bicyklovať aj v takých vzdialených destináciách o akých som v minulosti ani len nesníval. Píšem samozrejme o strešnom nosiči bicyklov. A kedže nie som troškár, kúpil som hneď dva! Prvé jazdy s nosičom smerovali na sliezsku stranu Beskýd, neodolal som a pokoril som pomerne ťažký Javorový vrch. Stúpanie naň nie je jednoduché, 4,6 km s priemerným sklonom 8,5 %. V roku 2015 sa naň ešte dvakrát vrátim.
to je on, strešný nosič Thule, nová éra započala 20. apríla
Posledný sneh pri Kamennej chate na Veľkom Polome
na Javorovom vrchu
profil Javorového vrchu
Zákernosť tohto kopca spočíva v tom, že tam nie je žiadne miesto na vydýchanie. Stále dohora, stále strmo a na konci nepríjemne ostrý kilometer ktorý, ak sa človek do toho oprie, vyšťaví z človeka všetky sily - aj tie, o ktorých dovtedy netuší že ich v sebe má.

Výhľad na zasneženú Lysú horu
Každý jeden výhľad na Lysú horu je pre mňa ako červené súkno pre býka v aréne. Je to symbol a najvyššia hora Beskýd. Minulé roky to bola chiméra, túto jar som však vedel, že zdolanie "kráľovnej" bude jedným z vrcholov roka. Ale ešte je priskoro, ešte bude treba veľa výškových metrov nastúpať než sa do nej zahryznem aj ja. Takže len tak laškovne jazdím popod horu a fotím ju z každého možného aj nemožného uhla. Zrodila sa posadnutosť horou.


na jari je najkrajšie sledovať to, ako sa príroda prebúdza


hrádza v Raškoviciach
Najazdené v apríli: 459,8 km

MÁJ



Konečne obdobie v ktorom je možné odložiť bundu aj dlhé nohavice a jazdiť v letnom strihu. Občas. Prvý krát sa zúčastníme s Jožom a Petrom otvorenia sezóny v Nižných Kamencoch pri Terchovej. S Jožom potom ešte spoločne zdolávame Javorový vrch, Bahenec, Bielý Kríž a posledný májový deň aj Pustevny a Radhošť. Okrem toho som navštívil skanzen vo Vychylovke, najvýchodnejší bod Českej Republiky v Bukovci (blato som mal až za ušami) a dostal som prvý a zďaleka nie posledný tohtoročný defekt.
Biely Kríž
Na Biely Kríž sme sa odhodlali vyliezť v nečase, bolo zatiahnuté, vlhko a zima taká, že to až za nechtami štípalo. Zatiaľ čo dole v Turzovke bolo ešte príjemných 13°C, tak na Bielom Kríži a v lese pod ním bolo Celziových stupňov 6.
štart cyklozrazu v Nižných Kamencoch
účastníci cyklozrazu počas bufetu na Vojennom
Obrovská skúsenosť absolvovať takéto preteky. V cieli nás síce nehodnotili, pretože sa oficiálne nesúťažilo, ale už v prvom kopci do sedla Lutišky bolo na väčšine cyklistov poznať, že rozhodne nejdú nejaký medziplyn. Trasa viedla pekným prostredím cyklomagistrály medzi Starou a Novou Bystricou, potom okolo nádrže na kopec Vojenné, tam poriadne enduro po hrebeni v až meter hlbokých rigoľoch a blate a na koniec čakal rýchly zjazdík do Terchovej. Necelých 45 šialených kilometrov.


kostolík v skanzene vo Vychlovke
na Bahenci
Radhošť (1129 m n. m.)


profil stúpania na Pustevny z Bečvy
Hoci je to tisícovka, je stúpanie na Pustevny od Bečvy prekvapivo ľahké. Jasné, druhá polovica je náročnejšia, ale nie je tam žiadna zradná stena, na ktorú sa človek driape div že nie štvornožky.


Najazdené v máji: 710,1 km
---


Jarné obdobie prinieslo kopec zážitkov a objavovania nových kopcov, ale tie najväčšie výzvy čakajú až v lete. Už teraz je to pomerne dlhé a tak to rozdelím na viac častí. Ak bude aspoň trochu pozitívny ohlas a čítanosť, tak pribudnú letné a jesenné výlety. Tešiť sa tak môžete na Lysú horu, brutálny 130 km celodenný výlet v 35° horúčavách, alebo pravú, nefalšovanú pretekársku časovku do kopca. A možno aj trochu štatistík na záver, ale nič nesľubujem, zisťujem že to je celkom časožrút písať niečo ako blog :)

2. časť



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára